Se zice că nu ai uitilizat cu adevărat un calculator până nu i-ai umplut desktopul cu fișiere. 🙂
Așa că vine un moment crucial în viața fiecărui utilizator de PC când desktop-ul „se umple” ochi cu tot ce a descărcat în ultimele trei luni. Și eu am pățit asta de câteva ori și probabil că ai pățit și tu..
De ce umplem desktopul cu fișiere?
Fiindcă ni se par importante sau vrem să le avem la îndemână, descărcăm fișierele direct pe desktop. Toate bune și frumoase până când se adună prea multe și în loc să îți ușureze munca, lucrile mai degrabă se complică.
Bine, un desktop aglomerat poate să trădeze o problemă mai profundă, că de fapt în calculatorul respectiv e o dezordine totală. 🙂
Un desktop aglomerat afectează productivitatea?
Pe principiul ce nu te ajută îți stă în cale, la fel fișierele pe care probabil nu le mai folosești și au rămas pe desktop te împiedică să le găsești rapid pe cele care îți trebuie.
Și pentru că nu ai acordat câteva secunde ca să îți ții fișierele în ordine, vei pierde cumulat minute sau zeci de minute când le vei căuta ulterior.
Deși pe moment par la îndemână, peste câteva luni sau ani s-ar putea să nu știi de unde să le mai iei. Eventual scapi de tot de ele (voluntar sau nu) când rămâi fără spațiu pe hard disk.
* Dacă totuși preferi dezordinea, ar putea să îți fie de folos Search Everything. Altfel citește mai departe.
Cea mai simplă soluție pentru un desktop ordonat
Pentru că m-am lovit și eu de problema asta, m-am văzut nevoit să găsesc o soluție care să îmi facă viața mai ușoară. Primul lucru care mi-a venit în minte a fost să fac un folder și să mut totul de pe desktop la grămadă.
Funcționează până se adună iarăși prea multe fișiere în folderul țintă și căutarea devine iarăși.. un chin.
Cam același efect îl are și dacă decizi să descarci toate fișierele în folderul pentru descărcări în loc să le pui pe desktop.
Păstrează desktop-ul „curat” și fișierele organizate
Pentru a menține desktop-ul gol pentru mai mult dar și pentru a păstra ordine printre fișiere, mi-am dat seama că cea mai eficientă variantă este să le grupez periodic în foldere distincte cu denumiri standard, care să fie plasate apoi într-un folder de lucru.
Denumirile folosite sunt de genul „AAAA.LL.ZZ Nume„, în care AAAA reprezintă anul, LL luna, ZZ ziua iar Nume reprezintă proiectul, subiectul sau un titlu descriptiv pentru conținut.
În felul acesta vezi dintr-o privire toate proiectele sau subiectele la care ai lucrat, organizate cronologic și ușor de accesat. Ești practic la trei click-uri distanță de fișierele care te interesează și îți menții desktop-ul curat iar fișierele în ordine.
Pentru mai multe informații îți recomand să vezi și cum iți organizezi informațiile pe hard disk.
Asta e varianta pe care o consider ca fiind cea mai comodă pentru mine, de aceea sunt curios, tu cum îți organizezi fișierele sau cum faci încât să ai ce te interesează la îndemână?
Pentru un desktop curat propun o scurtătură a partiției D pe desktop și atât. În schimb partiția D să fie structurată cam ca în imagine, fiecare procedând după necesități.
E o idee bună, însă pe D mi se pare că sunt cam multe foldere. Cred că ar mai merge grupate.
Daca reusesti sa arhivezi fisierele in forma descrisa de tine, cred ca te poti inscrie linistit pentru obtinerea certificarii ISO 9001. 🙂
Parerea mea e ca te complici prea mult insa asta depinde si de ce fel informatie stochezi pe computerul ala. Daca e vorba de proiecte, schite, materiale documentare, e foarte posibil sa fie utila aceasta metoda „analitica”. In cazul fisierelor media (muzici, filmulete, etc) mai rau te-ncurca.
Eu nu mai stochez de multa vreme fisiere pe desktop, nici acasa, nici la birou. Doar scurtaturi catre folderele aflate pe alte partitii. Asta din motive de siguranta. Iar folderele respective au o denumire generica, usor de tinut minte si grupeaza fie subfoldere din categoria respectiva (maxim un set), fie direct fisiere. Spre exemplu „Finante” include subfoldere avand ca denumire anii crearii fisierelor in timp de „Masterplan” contine direct fisierele care fac referire la domeniul respectiv. Nu-mi plac structurile gen arbore stufos cu un miliard de subfoldere in cazul carora dureaza cel putin o vesnicie pana atingi ultima ramura. 🙂
Oricum, indiferent de modul de organizare, softul Search Everything de care ai amintit ramane o alternativa excelenta pentru situatiile neplacute in care lecitina nu mai are efectul scontat asupra memoriei. 😀
Subiectul articolului e interesant si destul de vast insa, din fericire pentru tine, trebuie sa-mi scot tzancul la batut mingea pe-afara asa ca sunt nevoit sa-mi intrerup acum discursul logoreic. 😀
Legat de muzici și fișiere multimedia pot să te contrazic. Să vezi ce fain e să ai pozele grupate pe sistemul ăsta, sau muzica. Intri în folderul cu muzică din august 2010 de ex și pac, te-ai teleportat acolo. La fel și cu pozele, poți urmări progresiv pe unde ai fost și ce ai mai făcut. E ca un jurnal folderistic. 🙂
Nu stiu cum reusiti voi sa il mentineti curat.. la mine zilnic se umple de mizerii de la colegii mei…
Se umple singur? 🙂
Pot spune ca da… cand ai 15-20 de cereri de asistenta pe ora cu printscreen-uri si fisiere atasate e clar ca arunci repede totul pe desktop…
Poți crea câte un folder pentru fiecare client, iar la sfârșitul zilei le poți grupa pe toate într-un alt folder „mamă” de genul AAAA.LL.ZZ Descriere Clienți. Dacă faci asta zilnic ar trebui să fie mai lejer la capitoul aglomerație.
Urăsc desktopul prin de iconițe. La mine nu sunt decât maxim 4 sau 5. Pe partiția /home sau pe partiția D, am un folder unde țin toată mizeria de fișiere. Asta în cazul în care nu am avut timp să o structurez pe foldere, să fie totul la locul lor. Eventual, acestui folder îi creez o scurtătură pe ecran.
În general sunt organizat, dar uneori nu am timpul și dispoziția necesară să-mi pun totul cap la cap. Am să o fac într-o zi, dar îmi va trebui ceva ore bune + răbdare.
La mine pe desktop se găsesc în medie vreo 10 iconițe, dintre care vreo 4 sunt esențiale, iar 2 sunt pentru musafiri. Restul sunt fișiere care vor merge într-un folder denumit conform schemei de mai sus. La capitolul foldere cu fișiere temporare, aș avea mai multe fiecare cu un scop precis. 🙂
Cât despre fișierele rebele prefer să le mut până nu se adună prea multe la un loc bine stabilit, altfel le rătăcesc.
Nu vad nici un rost sa pui data la nume cand apare la detaliile fisierului/folderului, trebuie sa stii doar cum sa cauti 😉
Faci intai un view cu Details, sort by name/date/type/size etc ce ai nevoie, apoi selectezi unul din fisiere si apesi pe taste primele 1-2 litere din nume si te duce la el. Poti sa faci asta chiar si pe Desktop direct.
E adevărat că poți sorta directoarele și fișierele după dată/nume/etc, însă dacă pui și data în nume ea va rămâne acolo chiar dacă apar schimbări la foldere (uneori se mai rescriu datele când adaugi fișiere noi, le muți sau schimbi permisiunile), sau dacă vrei să le accesezi de pe alte dispozitive cum ar fi telefonul mobil.
De asemenea mai avantajul că sunt mai ușor vizibile când le pui la un loc cu alte directoare ce nu folosesc această nomenclatură. Uite un exemplu.