Cei de la Google au început de ceva timp să activeze „Noul Gmail” pentru utilizatori. Noutatea constă în clasificarea mesajelor după cinci categorii: Primary, Social, Promotions, Updates, Forums.
Noul Gmail vine cu Social și Promotions activate, pentru că probabil mesajele din aceste categorii sunt mai numeroase și nu sunt neapărat prioritare.
Primary este de fapt Inbox-ul obișnuit, iar dacă activezi una dintre categoriile Social, Promotions, Updates și Forums, anumite mesaje din Primary vor fi mutate în una dintre cele patru categorii noi.
Un lucru foarte ok îl constituie faptul că nu este musai să activezi toate cele cinci categorii, poți activa câte consideri necesar.
În cazul în care un mesaj nu este clasificat cum ai vrea, îl poți muta prin metoda „drag and drop” în categoria potrivită, direct din interfața Gmail.
Ca idee, noul Gmail s-ar putea dovedi util celor care nu au deja o serie de filtre pentru mesaje și are avantajul că este ușor de folosit și intuitiv.
Am observat că în tab-ul Promotions cei de la Google adaugă reclame sub formă de mesaje ale advertiserilor din rețeaua lor de publicitate. Este o variantă mai neobișnuită de reclamă și ar putea fi ușor clasificată ca fiind spam.
Din nefercire, pentru mine noul Gmail nu are o utilitate așa că l-am dezactivat. Prefer să rămân la filtrele pe care mi le-am creat singur fiindcă sunt ceva mai avansate. 🙂
Dacă te deranjează sortarea mesajelor în noul Gmail, o poți dezactiva oricând din Settings, Configure inbox.
Cred ca de 2, 3 ori am folosit browser-ul pentru a citi mail-ul (Gmail). Eu si pe Windows si pe Linux, folosesc Thunderbird si am setat 4 mail-uri in el. Cred ca e destul de simplu asa.
E și asta o variantă, dar dacă accesezi mailul din mai multe locuri Thunderbird nu e chiar la îndemână. 🙂