Solvemymath – Rezolvă online probleme de matematică

Am descoperit de curând un site care mi-ar fi ușurat viața de elev dacă ar fi fost creat acum câțiva ani. Este vorba de solvemymath.com, un site ce oferă atât un solver, cât și suport teoretic (tabele cu formule şi reguli de calcul) pentru o arie largă de probleme de matematică (algebră, analiză, trigonometrie și geometrie) și câteva joculețe de logică

Solvemymath vă furnizează soluții pentru:

  • probleme generale de matematică (divizori, cel mai mare divizor comun, cel mai mic multiplu comun, verifică dacă un număr este prim, perfect sau pătrat perfect);
  • algebră și combinatorică (ecuații, sisteme de ecuații, combinări și permutări, polinoame și matrice);
  • analiză matematică (integrale definite și nedefinite, limite și serii Taylor);
  • numere complexe și trigonometrie;
  • statistică și probabilități (matrice de corelație și covarianță, quantile, medii, abateri standard, dispersii, kurtosis și skewness).

Înainte de a lucra cu solverul vă recomand să citiți secțiunea How to Input an Expression, pentru a vă familiariza cu operatorii folosiţi şi codificările permise. De exemplu, ecuaţia x3-2x+1=0 se scrie în solvemymath astfel: x^3-2*x+1 =0.

Soluțiile ecuației

Site-ul este ușor de utilizat prin faptul că puteți alege tipul problemei fie din lista Calculators Quick Jump, fie prin intermediul meniului de sus, însă grafica lasă de dorit, suportul pentru limba română lipseşte, iar reclamele pot părea obositoare. Cu toate acestea, solvemymath conţine o mulţime de informaţii care sper să vă fie de folos şi să vă uşureze munca.

În plus, site-ul oferă și grafice 2D și 3D pentru funcțiile dumneavoastră.

Grafic 2D
Grafic 2D

O interfaţă mai plăcută au www.quickmath.com şi www.mathway.com însă acestea oferă soluţii pentru un număr mai restrâns de probleme şi nu conţin suport teoretic.

Solverul poate fi considerat de unii o modalitate de a “trişa” oferită elevilor, însă pentru mine nu e decât un mijloc de verificare şi confruntare a rezultatelor obţinute, deoarece soluţiile finale nu sunt suficiente în vederea obţinerii unui punctaj maxim.

Trimite articolul și prietenilor tăi!

34 comentarii

  1. pentru o sala de gim s-au cumparat corzi,panglici si mingi.Stiind ca 114 nu sunt panglici,121 nu sunt corzi iar 83 nu sunt mingi.Afla nr obiectelor din fiecare fel?

    • E simplu 🙂
      0,08(3) = (83-8)/900

      Din toata partea de dupa virgula scazi partea neperiodica si imparti la 900 (un 9 pentru ca ai o sigura cifra care se repeta și doi de 0 pentru ca ai 2 cifre in partea neperiodica)
      Sper ca am fost suficient de clara 🙂 Daca vrei sa afli mai multe, cauta in manualul de matematica clasa a 5-a 🙂

  2. in figura alaturata A,B,C,D sunt patru puncte necoplanare astfel incat DA _|_ DC_|_ DA.
    a) AD_|_(BDC),
    b) BD_|_ AC
    c) DC_|_AB
    d)daca DE_|_ BC, E apartine(BC),atunci BC_|_AE.
    AJUTATI`MA VA ROG

  3. daniela alexandra si costin au o suma de bani.alexandra si daniela au impreuna324lei, alexandra si costin au362lei,iar daniela si costin au 312lei.cati lei are fiecare?

    • Alexandra – 187
      Daniela – 137
      Costin – 175

      Se rezolva foarte simplu fara solvemymath 😀

  4. Merci mult, chiar imi este util site-ul si acum la facultate… Dc mai eram in liceu… Ehhh…

Comentariile sunt închise.